تزریق ژل و بوتاکس

اطلاعاتی درباره بوتاکس وتزریق ژل

 botox-under-eye-wrinkles

 چروکهای صورت دو نوع‌اند:

۱- نوع دینامیک که بر اثر حرکت مکرر عضلات.صورت در طی سال‌ها ایجاد می‌شوند.

۲- نوع استاتیک که در اثر کاهش کشسانی پوست به علل متفاوتی ازجمله جاذبه زمین به وجود  می‌آیند.

سال‌ها تنها راه درمان چروک‌های استاتیک لیفتینگ (lifting) صورت و ابرو بود که البته چروک‌های دینامیک را درمان نمی‌کرد.

 بوتاکس در شیراز :

برای درمان چروکهای پیشانی و کنار چشم ها (در مناطقی که حرکت عضلانی ضروری نیست) میتوان از بوتاکس استفاده کرد تا از پیشرفت و ایجاد چروکها جلوگیری شود.

هم اکنون بوتاکس در آمریکا روشی است که بیشترین استفاده را از نظر زیباسازی صورت دارد و هنرپیشه های هالیوودی بیشترین مصرف کنندگان این ماده هستند.

ژل گونه و بوتاکس چیست؟

بوتاکس شیراز

gel-injection2

چون بوتاکس نوعی سم است، بهتر است مادران باردار و مادرانی که به فرزندشان شیر می‌دهند تا پایان این دوران از انجام این تزریق خودداری کنند.

افرادی که لب فوقانی باریکی دارند و یا کسانی که فاصله انتهای بین لب با لب بالایشان زیاد است، ممکن است با تزریق زیاد بوتاکس ظاهری ناخوشایند پیدا کنند.

 

 

افراد لبخندی تحت عنوان «لبخند مونالیزا» دارند که گوشه‌های دهان در حالت طبیعی به طرف پایین لب فوقانی کشیده می‌شود. درمان با بوتاکس در این افراد این حالت را تشدید کرده و ظاهری غیرطبیعی به بیمار می‌بخشد.

در عوض افرادی که در آنها لثه های بالا و پایین دیده می‌شود، ممکن است به درمان هم‌زمان عضله پایین کشنده لب تحتانی نیاز داشته باشند تا دچار لبخندی مانند شکلک درآوردن و یا دهان‌ کجی نشوند.

63

 

 

 ترکیبات پُرکننده بوتاکس :

ترکیبات پُرکننده بوتاکس به دو نوع موقت و دائم تقسیم می شوند.

ترکیبات بوتاکس با ضعیف کردن عضلات ناحیه پیشانی و کنار چشم، باعث صاف شدن موقت چروک های سطحی آن ناحیه شده و اثرشان بین ۳ تا ۷ ماه است.

ترکیبات با پرکردن شیارها باعث پرشدن چروک ها، رفع لاغری دست و صورت، گودی زیر چشم ها، افزایش حجم لب، گونه، چانه و نیز اندام (سینه و…) می شوند و این ترکیبات حتی برای پر کردن فرورفتگی های ضایعاتی چون سالک و… و نیز تغییرات محدود در حالت بینی کاربرد دارند.

ژل ها ترکیباتی هستند که چروک های عمیق و گودی ها را پر کرده و از آن ها برای برجسته کردن گونه و لب استفاده می شود که  اثر آن بین ۶ ماه تا ۶ سال می باشد.

 چند نوع ژل وجود دارد و ماندگاری هر کدام چقدر است؟

ژل های موقت بین ۶ تا ۱۸ ماه ، ژل های دائم حداقل تا ۶ سال ماندگاری دارند.

ژل های موقت مثل کلاژن ها و هیالورونیک اسیدها بوده و اسامی مختلفی مانند ژوودرم، روفیلان و… دارند.

ژل های دائم در اصل همیشگی بوده، اما چون بعد از گذشت ۵ تا ۶ سال کوچک تر شده و بافت های بدن نیز تحلیل می روند، ماندگاری آن ها را باید بین ۵ تا ۱۰ سال در نظر گرفت. امروزه ژل های دائم به طور عمده شامل پلی اکریل آمید و متیل متاکریلات می باشند.

 botox_dieci_anni