لیزر الکساندرایت (الکس سرد) در شیراز

لیزر الکساندرایت (الکس سرد) در شیراز

برگی دیگر از ره آورد برجام

از ره آورد های برجام و برداشته شدن تحریم ها امکان ورود این تکنولوژی بسیار جدید به کشور عزیزمان ایران فراهم شده است. که در ذیل به بررسی این تکنولوژی خواهیم پرداخت.

 

الکس کوترا، Alex Cutera

جهت برطرف کردن این مشکلات، متخصصان کشور امریکا پس از بررسی های بسیار زیاد، موفق به ساخت تکنولوژی الکس سرد یا Cool Alex  توسط کمپانی CUTERA امریکا شدند. که مورد تایید سازمان غذا و دارو امریکا FDA  قرار گرفت. کمترین تعداد جلسات لیزر و بیشترین میزان رضایتمندی (۹۵%) بیماران طبق اخرین نظر سنجی ها در امریکا و اروپا و و نتیجه گیری در حداقل جلسات (حتی نتیجه در جلسه اول مشهود است. این دستگاه ساخت کمپانی کوترا امریکا بوده که از دو تکنولوژی الکس سرد با طول موج ۷۵۵nm وND Yag به صورت پالس واقعی با طول موج ۱۰۶۴nm استفاده می نماید.

الکساندرایت در شیراز

 

چگونه با الکس سرد تنها و تنها در سه جلسه، می توان موهای زاید را ریشه کن  کرد

در ابتدا به بررسی کوتاه مراحل رشد مو می پردازیم، موها بطور کلی در سه مرحله قرار دارند:

۱٫ مرحله رشد: موهایی که برروی بدن قابل مشاهده هستند در این مرحله قرار دارند که تعداد آنها در مناطق مختلف با هم متفاوت است. لیزرها فقط و فقط در این مرحله برروی مو موثر هستند.

۲٫ مرحله میانه بین رشد و استراحت: در این مرحله موها به صورت تدریجی شروع به ریختن می کنند در حالی که ریشه آنها سالم هستند.

۳٫ مرحله استراحت: در این مرحله موها از روی پوست قابل دیدن نیستند ولی ریشه آنها پس از مدتی شروع به رویش می کنند.

 

 

لیزرهای ترکیبی الکس و اندی یگ Nd:Yag

تکنولوژی ساخت لیزرهای الکس بسیار پیشرفته می باشند. لیزرهای الکس اروپایی دستگاه هایی هستند که تنها و تنها در تایپ پوستی روشن مانند تایپ اروپایی و موهای تیره ضخیم مناسب هستند و هر چه پوست گندمی یا تیره تر  و یا مو نازک و روشن تر شود تعداد فولیکول های  منهدم شده در یک جلسه درمانی بسیار کمتر شده که این باعث طولانی تر شدن تعداد جلسات به بیشتر از ۶ جلسه خواهد شد.

الکس های  امریکایی دارای تکنولوژی پیشرفته تری هستند و بسیار قابل اعتماد ترند. یکی از مواردی که در اثر بخشی لیزرهای الکس تعیین کننده است، خنک کنندگی سطح پوست می باشد. معمولاً خنک کنندگی پوست از طریق پاشیدن (اسپری) مایع خنک کننده (کرایو ژن) و یا دمیدن هوای سرد برروی پوست صورت می گیرد. عدم توانایی در سرد کردن سطح پوست توسط این تکنولوژی ها، امکان انتقال انرژی بالا را بدون عوارض جانبی به فولیکول مو غیر ممکن می سازد. به همین دلیل بیشتر از ۴۰ تا ۵۰ درصد موهایی که در مرحله رشد هستند در هر جلسه از بین نخواهند رفت و جلسات به بیشتر از ۶ جلسه منتهی خواهد شد.

یکی دیگر از عوامل طولانی تر شدن تعداد جلسات در دیگر لیزرهای الکس وجود انعکاس انرژی از سطح پوست می باشد که منجر به هدر رفتن انرژی و زیاد شدن تعداد جلسات می شود

رفع مو های زائد در شیراز

در الکس های امریکایی از تکنولوژی اندیگ برای پوست های سبزه یا تیره تر استفاده می شود

لیزر کوترا یا لیزر الکس سرد بر خلاف لیزرهای امریکایی دیگر دارای گواهی ثبت اختراع اندیگ (Tru Pulse) پالس مربعی واقعی می باشد که بر خلاف دیگر لیزرهای امریکایی امکان جواب گیری عالی بدون هیچ عارضه ای  در پوست های سبزه و حتی برنز شده را فراهم می آورد.


تنها و تنها  دستگاه لیزر در دنیا که اجازه استفاده برای پوست های آفتاب گرفته یا سولار رفته  را بدون هیچ عارضه ای دارد لیزر کوترا امریکا یا الکس سرد می باشد.

 

چرا الکس کوترا با استفاده از تکنولوژی الکس سرد می تواند در سه جلسه موهای زاید را ریشه کن کند؟

۱٫کولینگ: در لیزر الکس سرد از تکنولوژی یاقوت کبود استفاده می شود. در کولینگ یاقوت کبود امکان خنک کردن کافی سطح پوست را قبل و همزمان و بعد از درمان به وجود می آورد امکان انتقال انرژی کافی به فولیکول مو بدون آسیب به پوست را فراهم می کند.

۲٫عدم انعکاس انرژی: در لیزر کلد الکس به دلیل وجود یاقوت کبود و تطبیق امپدانس در زمان انتقال لیزر، انعکاس اشعه لیزر اتفاق نمی افتد و تمام انرژی به ریشه مو خواهد رسید.

۳٫پالس مربعی: لیزر کوترا یا الکس سرد  تنها لیزر پالس مربعی دنیاست که می تواند بدون هیچ گونه اتلاف انرژی انرژی کافی را به فولیکول مو منتقل کند

با توجه به اینکه در لیزر کلد الکس فاصله تا فولیکول کمتر می باشد و به دلیل فشار سطح بیشتری از مو می تواند انرژی را جذب کند در نتیجه میزان درد و اثر بخشی بیشتر می شود.

با توجه به دلایل بالا، با استفاده از لیزر الکس سرد می توان از توان های بالا بدون ایجاد عوارض جانبی حدود ۹۰ درصد موهایی که در مرحله رشد هستند را در یک جلسه درمانی از بین برد. و در نهایت ریشه کنی موهای زائد را تنها در سه جلسه داشته باشیم.